JUNIOR PROGRAM
ATK - ALDERSRELATERET TRÆNING
Show More

KLATRING FOR BØRN & UNGE

Dansk Klatreforbund koordinerer hvert år et Juniorprogram for børne- og ungdomsklatrere i alderen 10 - 25 år. Vi ønsker at udvikle den enkelte klatres potentialer og skabe et fælles rum for vidensdeling, læring og venskaber. Juniorprogrammet skaber mulighed for at bygge et fundament og et bedre niveau i dansk klatring for de kommende generationer. Målet er, at alle unge danske klatrere skal mødes i et sjovt, alsidigt og engagerende klatremiljø, hvor man bliver klædt på til et langt liv med klatring, uanset om man er til konkurrence, klippeklatring eller blot god motion.

Juniorprogrammet er for ALLE som brænder for klatresporten og der er ingen krav til niveau. Vi ønsker med juniorprogrammet at præsentere mulighederne i klatresporten og introducere sportens forskellige discipliner. De unge får afprøvet hele klatresportens repertoire baseret på viden om træning af børn og unge. Med programmet vil vi understøtte klubbernes miljøer for unge klatrere og sammen skabe viden og et højere niveau på tværs af landet. Vi ønsker at samlingerne udvikler, udfordrer og giver input til den organiserede træning i klubben. Tanken er, at klubbens trænere også kan bruge samlingerne til at få mere viden, inspiration og netværk med hinanden. Klubberne rundt omkring i Danmark er værter, og en gruppe af dygtige undervisere, rutebyggere og frivillige står for afvikling af arrangementerne.

TELEFON     KONTOR@KLATREFORBUND.DK, CVR 28208693