Logo JPEG.jpg

JUNIOR BATTLE er en tryg, sjov og lærerig holdkonkurrencer for børn i alderen 10 - 13 år.
Der er fokus på at komme på tur sammen med sit træningshold - både for at lære mere om klatring og for at møde andre klatreglade børn fra andre klubber.

JUNIOR BATTLE afløser den tidligere JUNIOR BOULDER CUP og flytter fokus fra individuel til hold.
Ideen er at skabe en mere tryg stævneform og motivere flere til at samle juniorholdet og at tage på oplevelse sammen.

JUNIOR BATTLE har også et konkurrence element og her ligger fokus på hjælpes ad  og gøre sine holdkammerater gode. Konkurrencen har 20 - 25 velbyggede problemer, inddelt i 3 - 5 sektioner. Holdene roterer rundt i hver sektion og så handler det om at samarbejde, så holdet kan score så mange point som muligt.

JUNIOR BATTLE er for unge klatrere som træner sammen på klubbernes juniorhold.
Nogle af årets JUNIOR BATTLE konkurrencer bliver udbudt som del af en JUNIOR CAMP fra lørdag til søndag - inspirerende træning om lørdagen, primitiv overnatning samt JUNIOR BATTLE om søndagen.

Aldersklasser
JUNIOR BATTLE mixer klasserne KIDS C og D
Dvs. klatrere som fylder 10 - 13 år
Kids C og D, Drenge og Piger klatrer sammen på et mixhold mellem 3 - 8 deltagere.
Hvert hold skal have både drenge og piger.

JUNIOR BATTLE er en del af juniorprogrammet som koordineres af Dansk Klatreforbund i samarbejde med Danmarks bedste trænere og rutebyggere  -  Kontakt: susanne@klatreforbund.dk.