JUNIORPROGRAM

Foreløbige programmer for 2020 - Se links:       BREDDE        TALENT & ELITE

Beskrivelser af de forskellige aktiviteter

JUNIORCAMP
Kids D og C
JuniorCamp er en weekend træningslejr fra lørdag middag til søndag eftermiddag og går ud på at stimulere udøverne sportsligt i form af en workshopdag og en konkurrencedag.

Workshopdagen tager udgangspunkt i forskellige subtyper af træning fra klatringens verden, F.eks. teknikøvelser, styrkeøvelser, mentaltræning og skadesforebyggende træning.
Søndag byder på Junior Boulder Cup som er en læreplads som udvikler udøverne mens de udfordres fysisk og mentalt.

Prisen er overkommelig, og overnatning vil være på skole, klublokale eller tilsvarende, så samlingen bliver så billig som mulig. Ved to dages arrangementer er prisen 400 kr.

Youth B, A & Juniors
Dette arrangement foregår fra lørdag middag til søndag eftermiddag og går ud på at stimulere udøverne sportsligt i form af workshopdage. Aktiviteterne kan eks. bestå af konkurrencetræning, skadesforebyggende træning eller mentaltræning. Der er ikke en særlig ungdomskonkurrence tilknyttet disse camps, deltagerne opfordres til at deltage i regionale konkurrencer og i Danmarksserierne Lead Cup & Boulder Cup. Pris inkl. overnatning og mad 400 kr.

JUNIOR BOULDER CUP
Kids D & C

Dette er en konkurrencedag hvor udøverne skal konkurrere mod hinanden og udfordres fysisk og mentalt. Der er fokus på læring og udvikling  Pris: 250 kr. - læs mere HER

JUNIORTRÆNING
Juniortræning er èn-dags arrangementer. Dagen kan være delt ind i aldersgrupper eller være for alle. Træningen vil foregå med varierende træningsfokus og disciplin (Boulder/Lead/Speed) - Pris 250 kr.

TRÆNERSAMLING

I forbindelse med udvalgte JuniorCamps vil vi arrangere samlinger for klubbernes trænere. Vi anbefaler ungdomstrænere at deltage, for at få inspiration med hjem og danne netværk med trænere på tværs af klubberne.

UNGETRÆNING
16 - 25 år

Dette er et tilbud for unge og voksne klatrere der ønsker inspiration til træningen og et netværk blandt jævnaldrene klatrere fra hele landet. Træningen vil foregå i en klatrehal i DK eller udlandet, eks. Berlin, Flensborg eller Malmø. Prisen vil variere afhængig af destination.

JUNIOR SOMMER- & VINTER-TRÆF
Juniortræf har eksisteret i mange år og er et klatre event, over 2 eller flere dage. Bornholm er rammerne for sommertræffet, hvor omkring 50 børn og unge har nogle sjove dage med udendørs klatring. Forbundets juniorudvalg er de erfarne værter og bakkes op af topdygtige trænere.

Vintertræffet kan afvikles både udendørs eller indendørs, og omdrejningspunktet er sjove fælles oplevelser. Både sommer og vintertræf er for alle. Pris 1000 kr. for sommertræf og 125 kr. for vintertræf.

NORDIC YOUTH CAMP
Et årligt nordisk træf hvor 5-10 danske unge klatrere mødes med andre juniorklatrere fra Norden. NYC går på skift landene imellem, og Danmark var i 2019 vært på Bornholm. Erling Strauss fra juniorudvalget er frivillig holdleder og har stor erfaring med NYC. Prisen afhænger af værtslandet.

YOUNG GUN STÆVNER
Ca. 8 - 13 år

Young Guns er en aktivitetsdag / klatrestævne, som arrangeres af klubberne. Dagen er for de yngste og for nye klatrere, og det er børnene, som på skift er værter for hinanden. Her gælder det om at have det sjovt og prøve noget nyt i trygge omgivelser. Prisen for at deltage i Young Guns er 20-50 kr. I øjeblikket arrangeres Young Guns i en Jydsk og en Sjællandsk serie. Koordinering og tilmelding foregår mellem trænerne.

TELEFON     KONTOR@KLATREFORBUND.DK, CVR 28208693