Juniorprogram hjemmeside.jpg

tryk HER for program efterår 2022

JUNIOR BATTLE
Kids D & C

Junior Battle er en konkurrencedag for hold, hvor klatrerne fra hver klub samarbejder om at score så mange point som muligt. Holdstørrelse mellem 2 - 8 og dagens fokus er læring og udvikling

JUNIORTRÆNING
Juniortræning er èn-dags arrangementer. Dagen kan være delt ind i aldersgrupper eller være for alle. Træningen vil foregå med varierende træningsfokus og disciplin (boulder/lead/speed).

YOUNG GUNS STÆVNER

Young Guns er et simpelt og sjovt stævne for de yngste klatrere (ca.7-11 år). Klubber med børnehold får i Young Guns konceptet, en god mulighed for gode og trygge oplevelser. Young Guns konceptet skal skabe aktivitet og netværk og det skal være let, både at arrangere og let at deltage i. Målet er at tilbyde en række stævner i hver region, hvor de yngste klatrere jævnligt kan mødes til fællesskab og sjove og lærerige klatredage. Young Guns er det oplagte udflugtsmål for børneholdene og her kan regionens junior-klubber inspirere hinanden, få nye udfordringer og prøve nye klatrevægge - og så kan klubberne samtidigt battle mod hinanden – mest for sjov.

JUNIOR SOMMER- & VINTERTRÆF
Juniortræf har eksisteret i mange år og er et klatreevent, over to eller flere dage. Bornholm danner rammerne for sommertræffet, hvor omkring 50 børn og unge har nogle sjove dage med udendørs klatring. Forbundets juniorudvalg er de erfarne værter og bakkes op af topdygtige trænere.

Vintertræffet kan afvikles både udendørs og indendørs, og omdrejningspunktet er sjove fælles oplevelser. Både sommer og vintertræf er for alle. Pris 1000 kr. for sommertræf og 125 kr. for vintertræf.

NORDIC YOUTH CAMP
Et årligt nordisk træf hvor 5-10 danske unge klatrere mødes med andre juniorklatrere fra norden. NYC går på skift landene imellem, og Danmark var i 2019 vært på Bornholm. Erling Strauss fra juniorudvalget er frivillig holdleder og har stor erfaring med NYC. Prisen afhænger af værtslandet.

Regioner.jpg