top of page

Organizer crew

En klatrekonkurrence kræver et stærkt organisator crew som har styr på program, regler, logistik, information osv. Klatreforbundets konkurrence-serier har et højt sportsligt niveau og det kræver mange forskellige former for viden og support. Vi er derfor hele tiden på udkig efter kompetente mennesker som har lyst til at engagere sig i udvikling og afvikling af konkurrencerne.


Nedenfor kan du læse mere om de enkelte opgaver
Kontakt carsten@klatreforbund.dk hvis du er interesseret :)

 

Rutebyggere:
Rutebyggerne ved Danmarksserierne og DM er danmarks dygtigste. Et rutebyg team til en konkurrence består normalt af 3-5 rutebyggere med en forberedelsestid på omkring 3-5 intense dage. Holdet består af en Chief (sportslig leder) og flere assistenter og vi forsøger også at skabe plads til en rookie. 
Konkurrencebyg er super krævende med lange og hårde arbejdsdage og rutebyggerne er nødt til at holde fri fra job og studier. Derfor er konkurrence-rutebyg opgaverne lønnede. 

Rutebyg forudsætninger:
- Generel stor rutebyg erfaring
- Erfaring fra rutebyg ved mindre konkurrencer
- Højt personligt klatre-niveau 

- Personlig konkurrence erfaring som atlet
- Analyse niveau / struktur / Indsigt i atlet-skills

 

Dommere
Hver konkurrence har mindst en Overdommer - Overdommerne er de mest erfarne dommere i Danmark og er uddannet gennem vores Nordiske samarbejde. Overdommerne støttes af en gruppe af dommere som ofte bliver uddannet i dagene op til konkurrencen. Uddannelsesmaterialerne er let tilgængelige og man får ret hurtigt godt styr på opgaven sådan at man med støtte fra overdommeren føler sig tryg ved opgaven. Opgaverne er specialiserede - Problem dommere til Bouldering og rutedommere til Lead.

Vi arbejder på at skabe et stærkt og erfarent dommerfelt og du er mere end velkommen

 

Officials
Ved hver konkurrence udarbejdes der et program for hvordan dagen skal afvikles og vi opretter konkurrencen i ClimbAlong som er et digitalt værktøj som holder styr på point og data. Der er under hele konkurrencen en del at holde øje med - bl.a. startlister, program, resultatvisning, tidtagning, kommunikation til deltagere og hjælpere osv.

Event & Kommunikation
Udover at skabe de bedste konkurrencer arbejder vi også på at skabe de bedste events
En DJ som skaber en fed musikalsk ramme med lækkert lys
En speaker som kan sætte fut i publikum
En rapporter som kan "varme op" til konkurrencen
En fotograf som kan producere flotte billeder og lave en kort stemningsvideo efter konkurrencen

 



 

bottom of page