• klatreforbund

Dansk Klatreforbund aflyser alle aktiviteter i april, maj og juni.

Opdateret: mar. 27

Nedlukningen af alle idrætsfaciliteter osv. gælder foreløbig frem til 13. april. Alle foreningsaktiviteter og alle forbundsaktiviteter i denne periode skal naturligvis aflyses.

Der er imidlertid ikke meget der tyder på, at vi kan starte op igen lige foreløbig. For at undgå forvirring og sene aflysninger, har vi taget konsekvensen og aflyser nu alle instruktørkurser, kurser i traditionel klatring, trænerkurser, konkurrencer og alle andre aktiviteter i foråret.

I første omgang gælder aflysningerne til og med juni.

Vi følger nøje med i anbefalingerne fra Danmarks Idrætsforbund, sundhedsmyndighederne og regeringen.

Vi opfordrer alle vore klubber og de enkelte klatrere til at holde sig opdateteret om de seneste påbud og anbefalinger og til at følge disse. Det bedste sted at få et overblik er på coronasmitte.dk.

De internationale organisationer, som organiserer vores sport, har også lavet anbefalinger, og har indskrænket både konkurrencer og mødeaktivitet. Det gælder for UIAA og IFSC, som er klatre-verdenens egne organisationer, og det gælder for Den Internationale Olympiske Komite, IOC, som har taget det historiske skridt at udskyde de olympiske lege.

Hvis det alligevel bliver muligt at afholde kurser allerede i maj eller juni, vil vi bestræbe os på at få afviklet nogle ekstrakurser med kort varsel.

Indtil videre håber vi på at kunne afholde juniortræf og klatrefestival på Bornholm i juli og august. Hvis det viser sig, at det heller ikke er forsvarligt, melder vi naturligvis ud i god tid.

Vi arbejder videre fra hjemmekontoret, så I kan fortsat kontakte os.

Pas godt på jer selv og hinanden – vi glæder os til at klatre igen, når det bliver muligt!

146 visninger

TELEFON     KONTOR@KLATREFORBUND.DK, CVR 28208693