• klatreforbund

Lille åbning for udendørs aktivitet i klubberne

DIF har sammen med myndighederne givet foreningerne mulighed for at starte op med mindre udendørs aktiviteter. Vi har i forbundet gennemlæst anbefalingerne og vi må konstatere at klubberne stadig må vente med at klatre. Dette gælder også på udendørs klatrevægge da det er urealistisk at rengøre greb og væg mellem hver klatrer.

Til gengæld er det nu muligt at mødes udendørs - op til 10 personer og 2 meters afstand, og selvfølgelig med øvrige forholdsholdsregler omkring COVID-19. Med denne lille åbning, er det nu muligt at lave udendørs klatrerelateret styrke- eller mobilitetstræning.

Vi ved at nogle klubber har mange hold og må prioritere hvilke, som klubben ønsker kan mødes. Andre har måske slet ikke hold, men så er muligheden til stede for at aftale et tidspunkt, så I kan begynde at ses igen. Her er Dansk Klatreforbunds anbefalinger:

- Vent med at åbne for udendørs klatrevægge, da det ikke er realistisk at rengøre greb og væg efter hver person

- Træn udendørs og gense klubbens medlemmer

- Husk at rengøre rekvisitter efter hver person. Hav gerne egne træningsredskaber med

- Desuden vil vi gerne understrege, at der ikke er belæg for at brug af flydende kalk har samme effekt som godkendt håndsprit.

Vi glæder os rigtig meget til, at det igen er muligt at klatre sammen. Dansk Klatreforbund er i dialog med DIF og vi vil selvfølgelig informere jer løbende. Send gerne gode fotos fra fællestræning til facebook. Vi elsker at se jer aktive, og vi savner at mødes med jer.

555 visninger

TELEFON     KONTOR@KLATREFORBUND.DK, CVR 28208693