National Talentudviklingsgruppe (NTG) 2022

NTG har nu eksisteret i et år, og vi er godt i gang med at evaluere 2021. Det har været et år med en del aflysninger i det første halvår, både i forhold til nationale arrangementer og internationale konkurrencer. Det sidste halvår har til gengæld været tæt pakket med mange konkurrencer. Nationale cups (boulder og lead), DM og NM lead og boulder samt en enkelte European Youth Cup i Portugal.

Der har været rigtig mange flotte præstationer, men vigtigst af alt et godt fællesskab på tværs af klubberne, der er involveret i NTG. Det er vi utrolig glade for, og kan allerede nu se en øget interesse for NTG i 2022. Det betyder også, at vi bliver nødt til at lave justeringer i konceptet. Den proces blev sat i gang før jul, og kommer til at forløbe ind til og med januar, da vi dels skal spare med DIF og Team Danmark, andre forbund i DIF, men også med klubber og atleter. Det betyder, at vi først starter optag til NTG fra starten af februar.

Vi er ved at lægge sidst hånd på et nyt nordisk samarbejde kaldet Nordic Junior Challenge for Youth B+A og Juniors. Det bliver en konkurrence- og træningsweekend med alle de nordiske lande, med fokus på fællesskab, netværk samt konkurrence og træning på højkvalitets problemer, for flere end der kan deltage ved de Nordiske Mesterskaber. Vi er selv værter i 2022 og herefter skiftes landene til at afvikle det. Datoen for dette arrangement er den 26-27 februar 2022. Derfor er det ekstra vigtigt, at hvis man påtænker at søge om optag i NTG 2022, allerede nu sætter kryds i kalenderen. Vi kan ikke garantere at alle i NTG kan deltage, men vi håber, at det kan lade sig gøre.

Datoen for Nordiske Mesterskaber i boulder er den 19. og 20 marts i Gøteborg. NM har begrænsede pladser, så det er ikke alle der får mulighed for at deltage. Retningslinjerne for udtag følger i det nye NTG-koncept.

Mere information om NTG i 2022 kommer ud til alle klubber og på Facebook, samt det vil blive lagt på forbundets hjemmeside- så snart vi er færdige. Her kan I læse om indhold og optagelse i gruppen. Så hold jer opdaterede fra slut januar og senest 1. februar, hvis I har interesse i NTG. Tilbagemelding på optag meldes ud inden for de første 14 dage i februar.

Vi er superglade for, at flere viser interesse i at være en del af vores Nationale Talentudviklingsgruppe. Det inspirerer os, og vi glæder os til en ny sæson med træning, konkurrencer, fællesskab og læring på tværs af landet.