TRÆNER 2

Træner 2 er for trænere som har gennemført Træner 1. Kurset er for dig som har en del erfaring som træner og en god forståelse for klatretræning, men som gerne vil opkvalificere dine kompetencer som træner. Uddannelsens indhold vil du kunne anvende og implementere på hold med et bredt spektrum af færdighedsniveauer.

En samlet Træner 2 uddannelse består af DIF's Træner 2 og Klatreforbundets Træner 2:

• DIF´ s Træner 2: Dette er en uddannelse der giver dig indsigt i generelle aspekter af træning. Du bliver i stand til at fungere som træner med ansvaret for årsplanlægningen. Du får viden og redskaber til at arbejde med  rollen som træner og træningsplanlægger. Du får også en større indsigt i de mange faktorer, der indvirker på præstation og træning, fx kondition, kost og mentale aspekter. Du skal gennemføre 5 e-læringsmoduler forud for kursusstart. Undervisningen foregår over 2 weekender og udbydes i Idrættens Hus i Brøndby. (e-læring + 36 timers undervisning).

• Klatreforbundets Træner 2: Denne del af uddannelsen er klatrespecifik og består af  tre”SPOT” moduler. Undervisningen foregår over tre dage (25 timer i alt).

En samlet Træner 2 uddannelse vil give dig en generel viden om træning samt muligheden for at "oversætte" den generelle viden til klatrespecifikke situationer.
Når du har taget uddannelsen, har du fået værktøjer til at udbygge din trænerpraksis og hjælpe udøvere med deres forskellige ambitioner og målsætninger for deres træning.

Hvor og hvornår afholdes Træner 2?

DIF planlægger og afvikler deres Træner 2 uddannelse. Mere info kan du finde her: https://www.dif.dk/da/forening/uddannelse/for-s-traenere/traeneruddannelser/dif-s-traener-s-2

Den Forbundsspecifikke del af Træner 2 afvikles i samarbejde med de klubber der har Træner 2 kandidater.

DIF Træner 2: 5495 kr. (inkl. forplejning)

Klatreforbundets Træner 2: oplyses snarest

ida@klatreforbund.dk