TRÆNER 2

Træner 2 er for trænere, som har gennemført Træner 1. Kurset er for dig, som har en del erfaring som træner og en god forståelse for klatretræning, men som gerne vil opkvalificere dine kompetencer som træner. Uddannelsens indhold vil du kunne anvende og implementere på hold med et bredt spektrum af færdighedsniveauer.

En samlet Træner 2-uddannelse består af DIF's Træner 2 og Klatreforbundets Træner 2:

• DIF´ s Træner 2: Dette er en uddannelse, der giver dig indsigt i generelle aspekter af træning. Du bliver i stand til at fungere som træner med ansvaret for årsplanlægningen. Du får viden og redskaber til at arbejde med rollen som træner og træningsplanlægger, og du får også en større indsigt i de mange faktorer, der indvirker på præstation og træning, fx kondition, kost og mentale aspekter. Du skal gennemføre 5 e-læringsmoduler forud for kursusstart. Undervisningen foregår over 2 weekender og udbydes i Idrættens Hus i Brøndby, og består af e-læring + 36 timers undervisning.

• Klatreforbundets Træner 2: Denne del af uddannelsen er klatrespecifik og består af  ”SPOT” moduler.

En samlet Træner 2 uddannelse vil give dig en generel viden om træning samt muligheden for at "oversætte" den generelle viden til klatrespecifikke situationer.
Når du har taget uddannelsen, har du fået værktøjer til at udbygge din trænerpraksis og hjælpe udøvere med deres forskellige ambitioner og målsætninger for deres træning.

Træner 2 uddannelsen er for klubtrænere der vil erhverve sig ny viden og kompetencer i sit virke som træner. Forudsætningen for at deltage er Klatreforbundets Træner 1 uddannelse samt praktisk erfaring med træning af børn, unge eller voksne klatrere.

Modul 1 Periodisering, intervaltræning & funktionel styrketræning

Modul 2 Skadesforebyggende træning

Modul 3 Bevægelsesanalyse & dynamisk klatring

DIF Træner 2: 5495 kr. (inkl. forplejning)

Klatreforbundets Træner 2: 3500 kr.

Foreninger har mulighed for at søge tilskud fra kommunen til uddannelse af jeres trænere. Det er lidt forskelligt fra kommune til kommune hvor stor en %-del af foreningens samlede udgift til uddannelse, der dækkes.

ida@klatreforbund.dk