POLITIK: BORNHOLM

Baggrund

Bornholm er det eneste område i Danmark med naturlige klipper, hvor Dansk Klatreforbund både understøtter og udvikler både bouldering, sportsklatring og traditionel klatring. De seneste år har forbundet afholdt Bornholm Rock Climbing Festival, hvor konkurrencen ”Bornholm Rock Master” under arrangementet er fuldt dækket  af TV2 Bornholm. At udvikle Bornholm som en destination, hvor der kan tilbydes introduktion til klippeklatring indenfor hyggelige sociale rammer er del af forbundets vision.

Formål

Dansk Klatreforbund vil sikre vores medlemmer let adgang til et veludviklet klatreområde på Bornholm, hvor danske klatrere kan komme godt i gang og få erfaring med klippeklatring. Formålet er at sikre adgang til områder med både bouldering, sportsklatring og traditionel klatring. Samtidig skal dette give flere muligheder for at afholde større klippearrangementer med fokus på sociale aktiviteter.

Forbundets vision om ”fremtidens idrætsmiljø” er den enkelte klatrers mulighed for både at udvikle sig sportsligt og komme på eventyr, begge indenfor gode sociale rammer. Klippeklatringen på Bornholm styrker begge fokuspunkter.

Målsætning

Der skal fortsat udvikles velegnede områder til bouldering, sportsklatring og traditionel klatring, som kan introducere nye klatrere til de tre klippediscipliner. Klippeklatringen på Bornholm skal udvikles til det omfang.

TLF. 27 26 89 89, KONTOR@KLATREFORBUND.DK, CVR 28208693