Anchor 1
Petzl_logo.png
DSC_1237.JPG
Dansk Klatreforbunds Nationale Talentudviklingsgruppe (NTG) og landshold 2022

Formålet med NTG er at skabe et nationalt miljø for jer, der har et drive og en ambition om at efterprøve, hvor langt jeres personlige potentiale kan bringe jer, hvad enten drømmen er højeste nationale eller internationale konkurrenceniveau. Fokus i NTG er at videreudvikle klatrernes personlige, sociale og sportslige kompetencer med særlig vægt på at udvikle sig og præstere i konkurrence. NTG optager kontinuerligt klatrere fra Youth B (fra året du fylder 14) og er for særligt dedikerede og motiverede klatrere.

Vi kan se at interessen for NTG er stigende og derfor udvides NTG-konceptet fra i år. Der indføres et Youth B-landshold og et Youth A-landshold. Oven på NTG ligger nu et Junior landshold med tilhørende bruttogruppe og et Senior landshold med tilhørende bruttogruppe. Det nye koncept muliggør plads til flere unge klatrere i NTG, et mere målrettet program for Juniors og Seniors, samtidig med at vi bibeholder sammenhængen- og fællesskab mellem grupperne på tværs af alder, køn og niveau.

Du kan læse mere om modellen, optag og forventninger i dette link.