• Lasse Pedersen

Årets Frivillig og Årets Klub 2019

På Klatreforbundets repræsentantskabsmøde søndag d. 13. september fik vi, vanen tro, uddelt Klatreforbundets Frivillighedspriser.

Prisen som Årets Frivillige går til Morten Damkjær Nielsen fra Dansk Bjerg og Klatreklub. Morten får prisen for hans store indsats som formand i Danmarks største klatreklub med 2.236 medlemmer med aktiviteter i både Blocs & Walls, på Sundholmen og på klipperne. Morten har med stor entusiasme navigeret i spændingsfeltet mellem at drive delvis kommerciel klatrehal og en meget stor forening og har samtidigt engageret klubben i at drive den nye "Big Wall" på Amager Bakke. Morten skal have stor kredit for at placere DBKK som en vigtig dynamo i det danske klatremiljø hvor klubben byder ind til en lang række aktivitetstilbud og godt samarbejde og udvikling med Forbundets andre klubber.

Prisen Årets Klub går til Ry Klatreklub som d. 21. september 2019 åbnede dørene til et helt nyt klatremiljø i det Midtjyske. Klubben får prisen for et forbilledligt forarbejde som har ledt frem til en spændende facilitet med eksempelværdi. Klubben har bygget et bouldermiljø på scenen i den lokale skoles multisal. Placeringen skaber god synergi mellem skole og fritid og tiltrækker både børn og voksne i byen. Kvaliteten i projektet har på få måneder tiltrukket 120 medlemmer. Det er ret imponerende og det bliver spændende at følge udviklingen i den nye klub i Ry.

9 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg