Højdepunkter fra Rep.mødet

Dansk Klatreforbunds årlige repræsentantskabsmøde blev i går afholdt i Odense med knap 40 deltagere. 17 klubber var repræsenteret på mødet og der var god energi og debat om vores fælles miljø og udviklingsmuligheder. Der kommer et fyldestgørende referat senere men her er nogle af mødets overskrifter: Bestyrelsen havde 2 forslag til afstemning: 1: Forslag om at flytte repræsentantskabsmødet fra okt/nov frem til apr/maj Forslaget blev vedtaget - Næste Rep.møde kommer dermed allerede i foråret 2020

2: Forslag om at hæve Forbunds-kontingent fra 35 til 50 kr. pr. medlem pr. år Forslaget blev vedtaget og træder i kraft ved kontingentopkrævningen i 2020. Johannes Madsen som har været medlem af Forbundsbestyrelsen i ca. 15 år har valgt at stoppe. Vi skylder Johannes en kæmpe tak for en lang og driftsikker indsats som har sat mange spor gennem årene. Jens Salling fra Aarhus Klatreklub overtager den ledige bestyrelsesplads.

Prisen Årets Ildsjæl gik til Annette Vilen for sit fantastiske arbejde med at skabe fællesskab og miljø omkring dansk klippeklatring - især på Bornholm Prisen Årets Klub gik til GAK - Gadevang Klatreklub som gennem forbilledligt arbejde har bygget en fantastisk boulderklub i Hillerød og samtidig udfordrer dagligdagen i klubdrift og klatrekultur.