Rasmus Kragh indstillet til "Intet er umuligt" prisen 2019

Dansk Klatreforbund har officielt indstillet klatrer og bjergatlet @Rasmus Kragh - Atlet til at modtage idrætsprisen ”Intet er umuligt” 2019.

Som den første dansker nogensinde nåede Rasmus d. 23. maj 2019 toppen af verdens højeste bjerg Mount Everest - uden brug af medbragt ilt. Rasmus’ store præstation har strakt sig over 3 forsøg (2017-19) og i alt 4 års dedikeret fuldtidsarbejde som atlet.

Ikke mange mennesker ved hvor svær den præstation er, men at gøre det som Rasmus har formået, er en præstation der befinder sig helt ude på kanten af det fysiologisk umulige. En verdensklassepræstation, der har sat ham og et af verdens mindste og fladeste lande på verdenskortet inden for bjergbestigning, der er en væsentlig del af de klatregrene, klatreforbundet spænder over.

Rasmus har vist og overbevist os alle om, at elitesport i klatring rækker langt udover klatrehallen.

Derudover er han et lysende forbillede for andre klatrere, elitesportsudøvere og de mange tusinde mennesker, der kunne følge hans tur live online og via medierne.

De nominerede – som bliver en del af slutspurten om prisen, afgøres af en komité på tværs af @Team Danmark, @DIF og @Toyota.

Den 28. november offentliggøres de nominerede kandidater, og den 4. januar 2020 findes så den endelige vinder til @Sport 2019 .

Vi krydser fingre for at Rasmus bliver at finde iblandt de nominerede.

Du kan læse mere om ”Intet er umuligt” prisen på følgende link: