• Lasse Pedersen

Nyhedsbrev december 2022

Kære klubber, hermed årets sidste nyhedsbrev fra os på kontoret.

December måned er skudt i gang og I har i klubberne måske travlt med juleafslutninger og ”normalt” juleræs. Her på kontoret har vi både opgaver der skal afsluttes inden årets udgang og i lige så høj grad fokus på alle de fede aktiviteter 2023 byder på. Vi ønsker jer alle en rigtig god julemåned og glæder os til at se jer til arrangementer rundt om i landet i det nye år.

Julehilsner & godt nytår

Lasse, Henrik, Rune, Carsten, Thomas & Ida

Indberetning af medlemstal 2022

Den 1. december åbner indberetningen af medlemstal. Som noget nyt vil der i år vil der være et ekstra felt på formularen. Det drejer sig om feltet bouldering. I skal her indberette et skøn over hvor mange af foreningens medlemmer der (også) dyrker disciplinen bouldering. Se eksemplet på indberetningsformularen som den kommer til at se ud i år.

Såfremt I har spørgsmål, bedes I kontakte Henrik Stephansen på henrik@klatreforbund.dk eller telefon: 2959144

NTG OG LANDSHOLD

Interessen for vores talent- og elitearbejde fortsætter. Det er vi rigtig glade for og et tegn på, at vi er på rette vej. Opbygningen er den sammen som sidste år, hvor vi har en stor talentgruppe for Youth B og A, hvori vi også har integreret vores Youth B og A landshold. Oven på NTG ligger forbundets Juniors og Seniors landshold. 2022 har være en stor succes på alle fronter.

(NM Helsinki 2022, youth & seniors)

Vi har fået skabt en rigtig robust NTG- og landsholdsgruppe med et fantastisk fællesskab og hvor alle bakker hinanden op og nye venskaber er opstået på tværs af landet. Samtidig har vi også haft mange gode præstationer ved blandt andet Nordiske Mesterskaber og IFSC Youth-konkurrencer. Det er dejligt at tingene går hånd i hånd med stærke fællesskaber og gode præstationer.

Ansøgningen til optag i NTG eller landshold har deadline i midten af december, så vi har optaget klar til det nye år. De officielle optagelsespapirer med forventninger til ansøgerne bliver lagt på vores hjemmeside i starten af december. Hvis I har nogle unge klatrere (eller ældre), der er interesseret i at blive en del af vores NTG-koncept eller søge om optag på landsholdene, skal I endelig kontakte Lasse på lasse@klatreforbund.dk

Repræsentantskabsmøde 2023

Årets repræsentantskabsmøde afholdes søndag den 30. april 2023, så sæt gerne kryds i kalenderen allerede nu. Alle medlemmer organiseret i klubber under Dansk Klatreforbund kan deltage og ligesom i år, vil der være foruden den vedtægtsbestemte dagsorden også blive lejlighed til at diskutere andre emner. Program og sted er endnu ikke afklaret så mere information følger i det nye år.

DM i Århus Klatreklub

Aarhus Klatreklub viste sin flotte nye hal frem med LEAD DM d. 26. november. Det blev en super flot konkurrence hvor det frivillige klub-crew viste hvordan sådan en kage skal skæres. Finalerne blev livestreamet og du kan se den flotte produktion på linket nedenfor:

Aktivitetskalender 2023

Der er lagt op til et 2023 fyldt med aktiviteter, uanset om klubben er på udkig efter instruktør- eller træneruddannelser, er på jagt efter konkurrencer eller har et børnehold der skal til juniorarrangementer. På vores hjemmeside finder I adgang til en oversigtskalender samt en specifik kalender for mange af Klatreforbundets aktivitetsområder, eks. konkurrencer, uddannelser og Juniorprogram. Husk at hver kalender bliver opdateret løbende, så tjek jævnligt om der er tilført arrangementer. Som altid foregår tilmeldinger til arrangementer via hjemmesiden/klubmodul.

15 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg