Anchor 1
Klatring i naturen

Klatresporten begyndte i bjergene, og klatring på klipper og i bjergene er stadigvæk en vigtig del af sporten.
I dag begynder de fleste klatrere indendørs i en foreningsdrevet klub eller i en kommerciel boulderhal. For mange er den årlige tur til klipperne i Sydsverige et fint krydderi på deres indendørs klatring - andre brænder kun for klatring i naturen og bruger indendørs klatring som træning til eventyr på klipperne og i bjergene.

Læs om forskellige typer klatring
Hvis du vil vide mere om klippeklatring eller andre former for udendørs klatring, kan du følge nedenstående links.

Kom i gang med klippeklatring
Hvis du vil godt i gang med klippeklatring, anbefaler vi, at du tager et kursus hos en klippeklatreinstruktør.
Du kan læse om de forskellige typer kurser her.

Bliv instruktør
Hvis du har lyst til selv at blive klippeklatreinstruktør, kan du læse om vore uddannelser her.

Dansk Klatreforbund arbejder for bæredygtig klatring
Forudsætningen for at kunne nyde klatring i naturen er at vi har lov til at bruge naturen. Flere steder i Sydsverige er de gode klatreområder i fare for at blive lukket. Som gæster i områderne kan vi selv gøre meget for at sikre fremtidens klatremuligheder.
Læs mere om Dansk Klatreforbunds arbejde for bæredygtig klatring her.